Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ben, als oud brandweerman, blijft het vak een warm hart toedragen en wil in Roemenië ook een steentje bijdragen om een betere hulpverlening te realiseren. Het begon met het brengen van ademlucht toestellen met toebehoren en bluskleding naar Fundu Moldovei, gevolgd met motorpomp aanhangers, eveneens naar Fundu Moldovei, naar Vatra Dornei en Turda. De klapper was een brandweerwagen, gekregen van de gemeente Ravenstein, die ook naar Fundu Moldovei werd gebracht. Geregeld werden daar oefeningen gehouden en dat was maar goed ook, in mei vond de trieste gebeurtenis plaats; brand in ons grootste project, het kindertehuis in Fundu Moldovei. Dankzij een geoefend team is voorkomen dat het hele pand afbrandde.
Ook in Turda is al veel materiaal gebracht naar de beroepsbrandweer en een brandweerwagen werd gebracht naar Valea Doftanei. Ben heeft jarenlang gelobbyd voor deze brandweerwagen waar hij zelf nog in gereden heeft toen hij werkzaam was bij brandweer Nijmegen. Hij heeft hem geschonken aan Stichting Brasov uit Nijmegen omdat wij vaker samenwerken. Ze hadden er een uitstekende bestemming voor. Een brandweer materiaalwagen, geschonken door de gemeente Wijchen, werd naar de brandweer in Onesti gebracht.

_______________________________________________________