Hieronder vindt u foto’s van ons nieuwe project, het renoveren van een verzorgingstehuis uit 1892 waar 40 ouderen verblijven.

In juli 2020 werd er gestart met de werkzaamheden. Het gebouw had geen eet- of recreatiezaal, de bewoners gebruikten hun maaltijd zittend op bed in hun kamer. Hun kamers waren netjes maar voor de rest was er niets meer van deze tijd.

Het geheel leefbaarder maken voor de inwoners was ons belangrijkste doel en dat is al gedeeltelijk gelukt. De eetzaal die ook voor recreatie dient nadert de voltooiing. Daarvoor moesten 3 kamers worden opgeofferd maar dat hebben we ruimschoots kunnen compenseren door in het ernaast liggende gebouw 6 kamers te realiseren en 3 badkamers. Deze zijn te bereiken via een corridor.

Er zijn een bedrijfswasmachine en een droogtrommel besteld, de wasruimte wordt nu onder handen genomen en dan volgt de in de kelder gelegen keuken waar nog gekookt wordt op een houtkachel. Ook daar komt moderne apparatuur.

We hebben zonnepanelen geplaatst, televisies gekocht, voor tuinmeubels gezorgd  en allerlei medische hulpgoederen zijn vanuit Nederland naar dit tehuis gebracht.