In verband met de privacy van het gezin maken we de naam en woonplaats niet bekend. We leerden het gezin kennen in 2000, ze leefden onder erbarmelijke omstandigheden en we besloten om hen te helpen. We konden een huisje  kopen (een  particulier betaalde dat) en omdat onze stichting geen gezinnen helpt maar duurzame hulp wil bieden zochten we sponsors om het gezin te onderhouden. Door deze sponsors wisten we zeker dat het gezin voldoende hout had om de kachel te laten branden, er werden leermiddelen gekocht en levensmiddelen. In 2008 stopten we met de hulp omdat we vonden dat ze nu op eigen benen moesten staan. Omdat Tudor, een zoontje van destijds 11 jaar, erg intelligent en leergierig was hebben we opnieuw de sponsors benaderd zodat Tudor naar een internaat kon. Op deze manier hoopten we dat deze jongen een goede toekomst tegemoet zou gaan maar helaas, volgens de laatste berichten zijn we te goed van vertrouwen geweest.

_______________________________________________________