Materiële hulp kunnen we gezinnen niet bieden omdat het geen structurele hulp is maar soms ken je gezinnen die het zo moeilijk hebben dat we genoodzaakt zijn om even bij te springen.
Vaak gaat het dan om voedingsmiddelen die we in Roemenië kopen, soms om schoolspullen en een enkele keer kunnen we het niet laten om een gezin in nood bij te staan zoals het gezin met 11 kinderen die een ander huis kregen aangeboden via de plaatselijke kerk. Daarvoor woonden ze met 13 personen in één kamer. De vader werkt altijd maar dat kan nooit voldoende zijn om alle kindermagen te vullen. In de schoolvakanties werkt de oudste dochter om kleding te kunnen kopen. De andere zijn nog te jong. Wij besloten om een wasmachine voor het gezin te kopen omdat het voor de moeder ondoenlijk is om alle kleding met de hand te wassen. Toen we vertelden dat we naar de winkel gingen en ze een wasmachine mocht uitkiezen glunderden de meisjes het meest. Niet alleen de moeder krijgt meer tijd!!

_______________________________________________________